Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

مساجد هوایی

November - 21 - 2008

در هفدهمين اجلاس سراسري نماز حضرت رهبر فرمودند: در پروازهای داخلی و خارجی زمان پروازها به گونه‏ای تنظیم شوند که وقت خواندن نماز وجود داشته باشد. در مورد پروازهایی که این امکان وجود ندارد ایشان فرمودند: باید در داخل هواپیما، محل اقامه نماز فراهم شود.‏
از آنجایی که هنوز هواپیما‏ها را کفار می‏سازند نمی‏شود از آنها توقع داشت روی دمب هواپیما برای ما مناره بسازند. وانگهی برداشتن صندلی‏های قسمت فرست کلاس به راحتی آنرا تبدیل به یک نمازخانه خواهد کرد. ساختن گلدسته‏هایی که باد کردنشان ممکن باشد چیزی است که به راحتی از عهده‏ی صنعتگران خودمان بر می‏آید. نوار اذان را می‏شود از داخل اتاق خلبان پخش کرد و یا به عنوان بخشی از وظایف میهماندار‏ها می‏توانیم از آنها بخواهیم آنرا از طریق میکرفون هواپیما برای مسافران ایراد بفرمایند. حضور یک روحانی به عنوان پیشنماز در هر پرواز علاوه بر ایجاد یک فضای روحانی در بین مسا فران، کنترلی بر روی آندسته از خلبانانی خواهد بود که چون از مرز بیرون می‏روند کارهای دیگر می‏کنند. این اقدام اتفاقاً روی، رو سری برداشتن خیلی از خانم‏ها هم اثر خواهد گذاشت. به نظر من نباید به این اکتفا کرد. اتوبوس‏های بین شهری ما هم از بی نمازخانه‏ای رنج می‏برند. حتم دارم اگر در آنها هم نمازخانه در نظر گرفته شود هستند روحانیون مخلصی که پیشنمازی آنها را به عهده بگیرند. مملکتی که روی نفت راه می‏رود برای حقوق دادن به این عزیزان هیچ عذر شرعی هم ندارد.


6 Responses to “مساجد هوایی”

  1. یوزباشی says:

    جناب عبدالقادر خان
    پیامبر فرموده که حتی اگر دانشی هم هست برای فراگرفتنش به چین هم می توانید بروید حتی اگر جنگجویان لیو شامپو جلوی شما را بگیرند !
    اذان به هر زبانی مباح و مستحب است اما برای هندی ها هم باید فکری کنید .
    اگر یک هندی بخواهد بر بال هواپیما اذان و از این بگوید ! باید درختی ستونی مناره ای دسته خبری باشد تا قارد به خواندن باشد !
    ضمنا عکس و سیبیلاش پیشکشتون . هر چند سیبیل های من از دو طرف لنگهاش به سمت کهکشان ها دراز شده !

  2. آرمین گیله‌مرد says:

    سلام …محل اقامه نماز وجود دارد …. 😉

  3. نمایه ها و فهرست وب ایرانی says:

    د
    ر
    و
    د

  4. باشگاه بحث شیرین says:

    بحث شیرین نو و چه و چه

  5. Abdol-Qader Balouch says:

    جناب خسن‏آقا یادتون باشه که این یک پرواز خارجیه.

  6. خُسن آقا says:

    من موندم چرا این آخوند شما ازان رو به زبان کفار دارد بلغور می‌کند!؟ مگر زبان خودمان “عربی” چه عیبی دارد!؟ آقا بلوچ شما هم کم کم دارید به کفار می‌پیونید ها!!

Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!