Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

بخشنامه‏ی تیممی

November - 13 - 2008

جناب وزیر بهداشت خوش‏خبری دادند که: دستورالعمل ترويج نماز در مراكز بهداشتي- درماني را صادر کرده‏اند. بر اساس این بخشنامه بايد در بخش‌هاي بستري بيمارستاني، امكانات لازم براي وضو و تيمم بيماران فراهم باشد. بعضی از شما ممکن است بپرسید این یعنی چه؟ خدمتتان عرض کنم این یعنی اینکه کنار سرم و اکسیژن و آنتی‏بیوتیک و سوزن و باند و پماد، تعدادی آفتابه‏ی مسی (یا هم پلاستیکی) قرار خواهند داد. بیمارانی که سرمشان آویزان و اکسیژنشان وصل است به راحتی می‏توانند یک آفتابه را در حلقه‏ای که روی میله سرم تعبیه شده فرار دهند و عازم دستشویی بشوند.
برای آن دسته از بیماران عزیزی که در بخش مراقبتهای ویژه هستند و خداوند متعال قدرت حمل آفتابه را از آنها گرفته، در کنار دستگاههای پیشرفته پزشکی و سیمهایی که به سر تا پای بیمار وصل است، یک سینی خاک پاک برای تیمم بیمار هم وجود دارد. اگر معالجات مفید شد و بیمار به زندگی برگشت این امکان را می‏یابد که با اشاره به دکتر یا نرس بفهماند که واجب‏التیمم است، تا سینی را جهت تیمم روی سینه‏اش بگذارند.
چنانچه بیمار خدای نکرده زیر دستگاه دار فانی را وداع گفت، هر آیینه خدا بخشنده و مهربان است. در خاتمه امیدوارم جناب وزیر بهداشت در آینده‏ای نزدیک با صدور بخشنامه‏ فکری هم به حال بیمارانی بکند که شیطان آنها را در خواب مرفینی هم می‏فریبد.
از خداوند شفای عاجل برای تمام بیماران مسئلت دارم.


Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!