Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

زنان افغانی در انتظار اعدام
پریسا آزادیان
در قانون جزایی افغانستان جایی برای تخفیف جرم زنانی که بدلیل واکنش در مقابل خشونت همسرانشان وادار به همسر کشی میشوند وجود ندارد. بر اساس آمار وزارت دادگستری در حال حاضر پنج زن افغانی در انتظار اجرای حکم اعدام بسر میبرند. “لیان گوچر” خبرنگار روزنامه ایندپندنت از وضعیت سه زن افغانی که هم اکنون در انتظار مرگ بسر میبرند گزارش میدهد.

هر سه آنها در اعتراض به حکم ناعادلانه و سیستم قضایی فاسد افغانستان که باعث زندانی شدن آنها درکمال بی توجهی به سرنوشتشان برای سالهای متوالی شده دست به اعتصاب غذا زده اند. تقاضای آنها برای تجدید نظر در حکمشان سالهاست که بدون نتیجه مانده است.

“گل گونچا” 57ساله با همسر خشن و متجاوزش سالها بود که کنار آمده بود. شوهر وی یک دختر هفت ساله شان را پس از تجاوز به عقد مردی پیر درآورد. او دختر دو ساله و نیمه شان را به قیمت 2500 پوند به فروش رساند و در تلاش برای پیدا کردن خریداری برای دیگر دختر خردسالشان بود. زمانی که “گل گونچا “برای محافظت از خود و فرزندانش به اطرافیان متوسل شد، او و فرزندانش مورد ضرب و شتم و آزار بیشتری قرار گرفتند. او میگوید که خانه آنها تهی از شادی بود ودر آن جیزی بجز خشونت وجود نداشت. به تنگ آمده از وضعیت جهمنی که در آن گرفتار شده بود بالاخره کاسه صبرش لبریز شد، و با ضربات میله ای آهنی و اما نه به قصد کشتن همسرش، او را از پا در آورد. “گل گونچا” روز بعد از این واقعه دستگیر و زندانی شد. او به ارتکاب جرم قتل همسرش اعتراف دارد ولی میگوید که قصد او حفاظت از فرزندانش بوده است. “گل گونچا” توسط دادگاه اول و دادگاه تجدید نظر به اعدام محکوم شد و سپس دادگاه عالی پس از رد پرونده اش، پرونده اورا به دادگاه محلی رجوع داد.

“عایشه خلیل” 52 ساله و “سعید بگم” 40 ساله ، دو زن دیگری هستند که به اتهام قتل همسرانشان محکوم به اعدام هستند و هر دوی آنها تاکید میکنند که بیگناه هستند. آنها در گفتگویی با خبرنگار “ایندیپندنت” در زندان باغ بادام کابل با چشمانی پر اشک از… بقیه را اینجا بخوانید


Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!