Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

همه شما شاهدید که من شخصاً کرزای را دوست دارم. اما این دوستی سر جای خودش محفوظ، طنز راه خود را می‏رود. این را خود پرزیدنت هم می‏داند و چه بسا از مزاخ ما خنده بر لب او هم بنشیند:

آقای کرزی در مصاحبه با بی بی سی فقدان امنیت در افغانستان را یکی از بزرگترین کمبودهای دولت خود عنوان کرد.

خوب این شفاف سازی خوب است چون ما تا به امروز این واقعیت را نمی‏دانستیم و چه بسا عده‏ای فکر می‏کردند یکی از بزرگترین کمبودهای دولت او چغندر قند است.

رئیس جمهوری افغانستان در این گفت و گو گفت: تشکیل نیروی امنیتی در داخل افغانستان مدتها پیش از این باید انجام می‏شد.

در اینجا باید پرزیدنت منظورش را از اصطلاح «ازمدتها پیش» روشن می‏کرد چون ذهن آدم تا زمان اعلیحضرت امان‏الله خان هم می‏رود.

حامد کرزی در جریان این گفتگو با اشاره به حملات  اخیر و هدف قرار دادن نیروهای ناتو گفت این “نقطه ضعفی جدی است” که طالبان می‏تواند چنین حملاتی را انجام دهد.

واقعاً ممنونم از جناب کرزای، من تا همین دیروز فکر می‏کردم همه اینها شوخی است.

پرزیدنت کرزای ریشه این مشکلات را “در خارج از کشور” دانست و انگشت اتهام را متوجه پاکستان کرد.

احتمالاً حامد کرزای می‏داند که جمهوری اسلامی از انگشت خوشش نمی‏آید مخصوصاً انگشت اتهام و الا پرزیدنت هوشیار افغانستان می‏داند ریشه‏ای در منطقه نیست که به ریش نظام وصل نباشد.

رئیس جمهور افغانستان اعتراف کرده که گفتگو با طالبان پس از ترور برهان‏الدین ربانی، با مشکلاتی جدی روبرو شده است.

نه بابا؟ اصلاً فکرش را هم نمی‏شد کرد! حیف شد.

آقای کرزی در عین حال گفته است: «جایی را پیدا کنید، ما حاضر به گفتگو با شما خواهیم بود

پاکستان خوب است؟ ایران چطور؟

حامد کرزی ناکامی در مقابله با فساد مالی در افغانستان را یکی دیگر از ناکامی‏های دولت‏اش عنوان کرد! ولی کشورها و دولت‏های خارجی را در گسترش آن مقصر دانست.

در مورد ناکامی در مقابله با فساد مالی پرزیدنت  باید به فکر مالی خودش باشد و نباید خودش را زیاد ناراحت کند. اینهمه ناکامی هست اینهم بالاش. با همه دوستی‏ای که با جناب کرزای دارم و علیرغم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی باید بگویم در فساد مالی مملکت ما خودکفاست. ما میلیاردهای خودمان را نمی‏گذاریم برویم سراغ صنار سه شاهی‏ای که می‏ماند در افغانستان.

آقای کرزی در این مصاحبه گفته است در سال ۲۰۱۴  از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

جواب ایشان نباشد اما دوصد گفته چون نیم کردار نیست.

 او در این مصاحبه گفته است: درباره جانشین‏اش اقداماتی انجام داده است.

من احمق تا همین حالا فکر می‏کردم در افغانستان رئیس جمهور با انتخابات برگزیده می‏شود!

بعد از تحریر: عکس تزئینی است. پرزیدنت کرزای مجبور شده با این دو دشمن ملت افغانستان عکس بگیرد. ناراحتی از صورت پرزیدنت کرزای هویداست اما آن دو دشمن به ریش چه کسی می‏خندند والله اعلم بالصواب.


Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!