Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

پایگاه خبری فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران اعلام کرد بر اساس این خبر رییس دارالقرآن بند 2 در این زندان به مذهب زندانیان کرد اهل تسنن توهین کرده و آن ها را «حیوان» خطاب کرده است. همچنین گفته می شود او زندانیان عادی و شرور را علیه زندانیان سیاسی کرد تحریک کرده و آن ها را به کار اجباری واداشته است.

به دنبال امتناع زندانیان کرد از انجام کار اجباری به آن ها حمله شده و پس از درگیری دو تن از آن ها به سلول انفرادی و سپس بند 6 زندان گوهر دشت منتقل شده اند.
پس از این اتفاق زندانیان سیاسی کرد اعلام کرده اند تا زمانی که حقوق اولیه آن ها به رسمیت شناخته نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
دربارۀ این رویداد با کاوه قریشی، روزنامه نگار کرد ساکن آلمان گفت و گو کردیم. 
کاوه قریشی دربارۀ هویت زندانیانی که اعتصاب کرده اند، گفت: این 26 نفر زندانیان عقیدتی هستند که به خاطر داشتن عقاید مذهبی زندانی شده اند. آن ها بر سر وابستگی و نزدیکی به گروه های افراطی مذهبی در سال های گذشته در برخی شهرهای کردستان و آذربایجان غربی بازداشت شده اند که آن ها را از زندان های این استان ها به زندان رجایی شهر منتقل کردند.
او تعداد زندانیان عقیدتی کرد در زندان رجایی شهر را بین 30 تا 40 نفر دانست که در میان آن ها شش نفر به اتهام مشارکت در ترورهای زنجیره ای سال 1386 از جمله ترور امام جمعۀ سنندج بازداشت شده اند.
این افراد وابسته به گروه… بقیه را اینجا بخوانید و بشنوید


Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!