Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

ایمیلی رسیده که تشویقم می‏کند راجع به جنایت هولناک سینما رکس آبادان بنویسم. تاریخ را نگاه می‏کنم و می‏بینم تا بیست و هشتم امرداد ماه که سالگرد این اتفاق شوم هست ده روز بیشتر نمانده. به سال پنجاه و هفت پرت می‏شوم و فلج شدن نظام شاهنشاهی در مقابل ملتی در صحنه.

بیش از چهارصد نفر در سینما سوخته‏اند. شاه و شیخ همدیگر را متهم می‏کنند و دوباره ماجرایی جلو چشمان ما چون دهها ماجرای مملکتمان وارد برمودای ابهام می‏شود.

حالا من مانده‏ام واین ایمیل و این ده روزی که مانده به سالگرد فاجعه.

گوگل جای آرشیو قدیم را گرفته و لازم نیست برای دسترسی به اطلاعات شال و کلاه کنم و به کتابخانه بروم. دهها صفحه و عکس می‏آید اما سایه ابهام بر همه آنها افتاده. ساعت ده شب بوده. تعداد قربانیان را تا هفتصد نفر هم گزارش کرده‏اند.

به زن و مرد جوانی فکر می‏کنم که تازه ازدواج کرده‏اند. به دختر و پسری فکر می‏کنم که اولین ملاقاتشان بوده. به کودکان نوجوانی فکر می‏کنم که با التماس از پدر و مادر خود اجازه رفتن به سینما را گرفته‏اند. به مادر و پدر پیری می اندیشم که به خاطر فرزندشان آنجا بوده‏اند و ناگهان جیغ و داد و فریاد هفتصد نفرشان که جنونی مرگ را بر آنها دمیده دیوانه‏ام می‏کند. راستی ما کجا گم شدیم؟ این دیوانگان چه کسانی هستند و به چه حق هنوز در شهرها دختران و پسران ما را حلق‏آویز می‏کنند؟ چرا هفتصد نفر هنوز در ابهام ذغال شده‏اند؟ حق با فرستنده ایمیل بود. سیما رکس و آنهمه انسان ارزش دارد که سالگرد داشته باشند.

تسلیت به بازماندگان آن نازنیان.


Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!