Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

شیر محمد اسپندار یکی دیگر از هنرمندان بلوچ است که شهرت جهانی دارد و با هنر خود در کشورهای مختلف جهان در بلند آوازه‏تر شدن نام ایران کوشیده است. او که سال‏ها قبل دکترای افتخاری موسیقی سنتی را در فرانسه از دست ژاک شیراک دریافت کرد اخیراً گفته است: چون برنامه موسیقی که بتوانم در آن حضور داشته باشم در اینجا برگزار نمی‏شود، خانه نشین شده‏ام. شیر محمد که اعتقاد دارد موسیقی محلی بلوچستان مانند دریاچه هامون آرام آرام در حال خشک شدن است می‏گوید: نمی‏دانم با این وضعیت، عاقبت هنر مملکت‏امان چه خواهد شد.

آخرین اجرای خارجی این هنرمند اجرای چند سال قبل ترکیه بود. او در این باره می‏گوید: در آن سفر هم به واسطه اجرای موسیقی سیستان و بلوچستان بسیار مورد احترام و تشویق قرار گرفتم اما نمی‏دانم چرا توی مملکت خودم این احترام و تشویق نسبت به موسیقی محلی و مقامی ما وجود ندارد.

این هنرمند بزرگ آنقدر هوشیار هست که بداند وقتی بودجه لبنان و حقوق و مزایای حسن نصرالله در جمهوری اسلامی بیشتر از بودجه سیستان و بلوچستان است. طبیعی است که وضع هنر و هنرمند چنین زار باشد؛ اما او تلخی دردش را در سوز نی‏اش می‏دمد. بشنوید دونلی او را.


Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!