Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

ارتحال

June - 6 - 2008

جشن سالگرد ارتحال است. همه راجع به شخصیت والای امام می‏گویند. ایشان میزان را رأی مردم می‏دانست، اما بعضی وقتها میزان از حکم گفتاری ایشان سرپیچی می‏کرد و تن در می‏داد به حکم نوشتاری ایشان و می‏افتاد به جان زندانیان و کشتار شصت و هفت را به وجود می‏آورد. حضرت امام بسیار طبع ظریفی داشتند اما انتخابشان بسیار زمخت بود و به جای ترازوی عدالت شمشیر قضاوت را به دست خلخالی دادند. یکی دیگر از خلقیات منحصر به فرد امام راحل آینده نگری و دور اندیشی ایشان بود و بر همان اساس مرتب بر ادامه جنگ ایران و عراق تأکید می‏فرمودند و آن را نعمت می‏دانستند که امروزه همه از نعمات آن جنگ بهره می‏بریم. یکی دیگر از تجلیات شخصیت کارزماتیک حضرت امام این بود که در جهانی که اقتصاد حرف اول را می‏زد ایشان یکهو اقتصاد را به خر بخشیدند. برای همین امروزه هر خری را در دنیا ببینید وضعش بهتر از ماست. امام بزرگوار بسیار وقت شناس بودند. یک بار که داشتند قدم می‏زدند مستخدم پرسید چایی بیاورم؟ ایشان به ساعت مبارک خود نگاه کردند و فرمودند هنوز سی و سه دقیقه از قدم زدنم باقیست! منتهای مراتب جام زهر را هشت سال با تأخیر میل فرمودند. شخصیت و رهنمودهای ایشان را کسی مثل من که به زور یک پاراگراف می‏نویسد نمی‏تواند برای شما بیان کند. همینقدر بگویم که ایشان فرمودند صاحب انقلاب مردم هستند و روحانیت نباید پست و مقام دولتی داشته باشد و امروزه شما شاهد هستید که همه‏ی پستها در دست مردمند و روحانیت دو دستش را گذاشته زیر چانه‏اش و با حسرت نگاه می‏کند.


5 Responses to “ارتحال”

  1. jay says:

    عالی بود … لاکن طوری نشود که ایتطور بشود و مردم ندانند که جه شود لاکن ملت ما از خر هم خر تر هست وگرنه چطور میشد که ما را یک طلبه بی مغز و بی عرضه بودیم به تهران ( جماران ) ببرنند ؟ لکن ملت ایران حقشان هست که از یک اخوند هندی زاده تو سری بخورند !!! مردک حتی سواد فارسی درست و حساب یهم نداشت یکدفعه براش کتاب شعر درست کردن !

  2. رندِعالمسوزِ خالی بندِ مهربان پاچه گیر says:

    در بلاگنیوز لینک داده شد.
    در فایرفاکس، بخشهای “بلوچ و بلوچستان” و “پیوندها” قابل خاندن نیستند.

  3. آرمین گیله‌مرد says:

    سلام و تبريک

  4. Anonymous says:

    Kheyli Ba Haal Bood…Damet Garm!

  5. Anonymous says:

    خیلی زیبا و هو شمندانه بود.
    سپاس فراوان.

Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!