Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

پیشتر درباره نطق نوروزی اوباما نوشته بودم برداشت من از محتوا و به خصوص لحن اوباما این است که به صراحت به مردم ایران پیام می‌دهد اگر این حکومت را نمی‌خواهید تکانکی به خودتان بدهید تا ما حضرات را ساقط کنیم.

اوباما شاید موفق‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در عرصه سیاست خارجی است. دست به هیچ ریسکی نزده مگر آنکه از آن موفق بیرون آمده. قصه افغانستان و عراق البته کارهایی نبوده که او شروع کرده باشد هرچند که به نظر نمی‌رسد در مسائل مربوط به آنها هم اشتباهی کرده باشد.

ادعای اقدام ایران برای ترور سفیر عربستان در آمریکا که اوباما به عنوان بالاترین مقام اجرایی آمریکا و قدرتمندترین مرد جهان در آن مستقیما و به صراحت در آن موضع‌گیری کرده از آن تو بمیری‌هایی‌ست که با قبلی‌ها تفاوت اساسی دارد.

تا به حال بیشتر تحلیل‌هایی که در این باره دیده‌ام یا رمانتیک بوده و یا اخلاقی. عده‌ای با احساسات وطن‌پرستانه سراغ موضوع رفته اند (که آی اینا می‌خوان به وطن ما حمله کنند و به مام وطن تجاوز ) . دیگران بیشتر دنبال این قصه رفته‌اند که آن داستان “هالیوودی” فلان‌جایش می‌لنگد و بهمان جایش جور درنمی‌آید.

آمریکا خودش مادر هالیوود و تخیلات حادثه‌ای است و به نظر نمی‌آید به… بقیه را اینجا بخوانید


Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!