Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

سبحان ربی‏الاعلی

November - 11 - 2008

جناب وزیر بهداشت فرمودند: امام هشتم كه درباره زندگي‌اش گفته‌اند هر روز هزار ركعت نماز مي‌خواند، هر سه روز يكبار قرآن را ختم مي‌كرد…
بسیار طبیعی است که نمازی که آن بزرگوار می‏خواند با نماز جنگی و شلاقی بنده که نه رکوعش معلوم است و نه سجده‏اش فرق داشته باشد. جسارت نباشد و کم نگفته باشم هر رکعتش با توجه به رکوع و سجده و قیام و قعود و تشهد و سلام و صلوات و وردهای جانبی همراه با خضوع و خشوع اماموارانه حداقل دو دقیقه طول می‏کشیده. هزار رکعت به احتساب ریاضیات جدید و قدیم می‏کند دوهزار دقیقه. ساعت را با شما همان سرِ مایه شصت دقیقه حساب بکنم دوهزار دقیقه تقسیم بر شصت می‏کند سی و سه ساعت و خورده‏ای. سه روزی یک ختم قرآن می‏کند روزی ده پاره خواندن. عمه جان که به سرعت برق می‏خواند و در معنیش غور نمی‏کند نیمساعت می‏کشد یک پاره را تمام کند. خاکم به دهان آن بزرگوار مثل عمه‏جان هم تلاوت فرموده باشد روزانه پنج ساعت هم صرف قرآن می‏شده که در کل می‏شود سی و هشت ساعت و خورده‏ای در شبانه روز. سبحان ربی‏الاعلی، حضرت حق چه امامان بزرگوار و چه وزرای بهداشتی عنایت کرده به ما.


2 Responses to “سبحان ربی‏الاعلی”

  1. ساتگین says:

    ای ول. سطر آخر رو معرکه اومدی.

  2. حامد says:

    عبدالقادر جان سلام
    قماش همان هایی که “درباره ی زندگی اش گفته اند”، گفته اند که حضرت خلیفِ دوم رضی الله عنه بالای منبر رسول الله، کلام الله را خاک به دهانم آن قدرعین واقع (همان طوری که حضرت جبرئیل از آن بالا بالاها آمده بود به کره خاکی تا درِ گوش رسول خدا بخواند) نخواند تا عوام چنان با شمشیرِ گفتمان اصلاحش کردند که آن بزرگوار همان بالای منبرِ مرادش از فرط خضوع و بنده پروری فرمود که زنان عامی پرده نشین، قرآن بهتر از خلیف خدا و رسولش همی دانند و خوانند. و البته شیطان شکر خورده باشد پا در حوالی مسجد رسول خدایش گذارد و گاها به منبر و روضه که مابینش دروازه ی بهشت است سر بزند و حرف توی دهان این و آن گذارد.
    عزیزم، فکر می کردم اگر روزی مولوی عبدالحمید بشود مقام معظم خلافت و رهبری و همین مولوی نارویی زندان دیده و شکنجه کشیده ی خودمان مثلا بشود رئیس خبرگانی، مجمع تشخیصی چیزی، یا عبدالمالک خان ریگی سلمّه الله بیاید جای آیت الله خلخالی رحمه الله اوضاع چه می شود؟ برای قم استاندار حزب اللهی می گذارند؟ یالابد کمترین ميزان ورودي به زندان را در مقايسه با ديگر استان‌ها قم خواهد داشت. حتما حضرت رهبر سابق می تواند برگردد مشهد و یک مسجدی بسازد درندشت یا نه در همان صحن جامع رضوی علیه السلام نماز جمع و جمعه بخواند و اشک بریزد؟ مگر نه آن است که مقامات فعلی، قبل انقلاب فرشته های روی زمین بودند؟
    حتما هزار سال پیش که در ایران حاکم و محکوم جایشان برعکس بوده و اکثریت فعلی اقلیت، اجداد حضرت رهبر به خوشی و خرمی در کنار حکام پالوده می خورده اند و به ریش من و شما می خندیده اند که “آن قماش که درباره ی زندگی این و آن گفته اند”، تاریخ را آن طوری که حال کرده اند نوشته اند و فکر کرده اند گوش من و شما دراز است بلانسبت.
    قربانت
    حامد

Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!