Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

جرالد فورد عمرش را داد به شما. نزدیک یکهفته است اصلاً نمی‌شود از کنار کانالهای تلویزیونی گذشت. کرده‌اندش توی یک تابوت راه افتاده‌اند دور آمریکا. یک بار می‌برندش هوا دور و بر استادیومی که کودکی‌ها فوتبال بازی کرده می‌چرخانندش یک بار می‌آورندش زمین مورچه کیلومتر از جلوی کاخی که دو سال رئیسش بوده عبورش می‌دهند. هر رئیس جمهوری که مانده و هست نطق می‌کند. میز گرد و دراز و مربع تشکیل می‌دهند. یک بار پخشِ مستقیم خداحافظی نیمه رسمی است. یک بار برنامه‌ی زنده‌ی خداحافظی رسمی. نود و سه سال خودش زنده ماند، هزار و نود و سه ساعت است که اینها می‌چرخانندش. از بس نشانش دادند دیشب خواب دیدم تابوتش را از جلوی خانه‌ی ما هم عبور می‌دهند. پرسیدم مستر پریزیدنت نکیر و منکر منتظرند یقه‌ات را بگیرند که «ربِ تو کیست» گفت اگر اینها یقه‌ام را ویل کنند فکری به حال آنها کرده‌ام.


4 Responses to “اگر بوش بزرگ بمیرد چه می‌شود”

  1. فردای ِ روشن says:

    شاید برا خودشون – من که نمیشناسمش – از اونایی بوده که رودکی در مرثیه ی ِ شهید بلخی گفته :
    از شمار ِ دو چشم ، یک تن کم
    وز شمار ِ خرد ، هزاران بیش
    ****
    من فکر می کنم رئیس جمهورای ِ امریکا رو نباید با امثال این تفاله های ما – یا حتّی اروپایی های اخیر – قیاس کرد …

  2. مَتَتی says:

    فکر می کردم فقط تومملکت ما از این مسخرهبازیا و مرده پرستیا و پس از مردن آدم خوب و قابل احترامی شدن ها هست

  3. ali says:

    در سال های زمامداری فورد / دوستان آمریکایی در ایران / اصطلاحن به هر آدم احمقی می گفتند “جرالد” / معروف بود که پرزیدنت فورد دو کار را با هم نمیتونه بکنه / مثلن اگه آدامس توی دهنش باشه / نمیتونه از پله پایین و بالا بره / چون یک بار جلوی چشم دوربین ها و همه / روی زمین صاف خورد زمین.

  4. سينا هدا says:

    خدايش بيامرزاد!
    كه خوب لعبتي بود در اين دنياي دون.
    كه ما لعبتكانيم و فلك لعبت‌باز

    غارش پر نور باد.

Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!