Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی”هرمزگان نیوز” حجت‌الاسلام رکنی، امام جمعه‌ی بندر لنگه، ضمن انتقاد از افرادی که تحت عنوان “ستاد فرمان حضرت امام” در بندرلنگه مستقر شده‌اند، گفته است: «این افراد سرخود اموال برادران اهل سنت را مصادره می‌کنند و جلوی بعضی از پروژه‌های عمرانی را می‌گیرند.»

سجادیان نمایند خواف و رشتخوار نیز در سخنرانی خود در مجلس از عملکرد و سیاست‌های دولت انتقاد کرد. وی دخالت دولت در تعیین امام‌جمعه‌های مساجد اهل سنت را خلاف قانون اساسی دانست و اظهارداشت:«دولت باید از دخالت در تعیین هیات امنای اهل سنت و انتصاب امام جمعه‌های مساجد پرهیز کند و اجازه دهد تا حوزه‌ها و مراکز علوم دینی، استقلال خود را حفظ کنند».

خاتمی، رییس جمهور پیشین ایران هم ضمن دیدار با جمعی از مردم سیستان و بلوچستان خواستار توجه بیشتر به وضعیت اقلیت‌های قومی و دینی شد. خاتمی صراحتا ایران را یک کشور کثیرالاقوام توصیف کرد و هویت ایرانی را به یک «رنگین‌کمان زیبایی از قوم‌ها، مذهب‌ها و گرایش‌ها و فرهنگ‌ها در کنارهم» تشبیه کرد.

دلایل افزایش اعتراض‌ها

احمد اسماعیلی سخنگوی شورای مرکزی سنت (شمس)  درباره تشدید اعتراض‌های داخل به وضعیت کنونی پیراوان اهل سنت چنین توضیح می‌دهد:« در دنیای اسلامی، ایران دیگر نمی‌تواند تبلیغات به اصطلاح “وحدت شیعه و سنی در ایران” را مطرح کند. اهل سنت ایران اکنون صاحب تلویزیون و پایگاه‌های اینترنتی متعددی در خارج از کشور هستند و درباره‌ی مسائل خود اطلاع رسانی می‌کنند».

به عقیده‌ی آقای اسماعیلی «انقلاب‌های کشورهای مسلمان و خاورمیانه هم اکنون به نتیجه رسیده و این… بقیه را اینجا بخوانید


Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!