Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

بعد از دستگیری عبدالمالک ریگی اینک نظام تمام توان خود را در به دام انداختن حاجی خدابخش شه بخش که یکی از فرماندهان جنگ‏های چریکی این گروه زیر زمینی است متمرکز کرده است.

وقتی که نظام در منطقه بلوچستان عزم را برای دستگیری فردی جزم می‏کند، فعالیت‏ها، خلاصه می‏شود در ایجاد رعب و وحشت سرتاسری در بلوچستان و زیر فشار قرار دادن روحانیون و روسای طوایف و حمله و کشتن افراد بی گناه به خاطر زهرچشم گرفتن.

درست از زمانی که رژیم تلاش خود را برای دستگیری این رهبر چریکی گروه جند‏الله افزایش داده، ایل شه‏بخش که در اطراف زاهدان و در دومگ و شورو و قلعه‏بید تا سمسور سکنی دارد؛ فشار و تلفات زیادی را متحمل شده است. علاوه بر دستگیری دهها جوان از این ایل ما شاهد مرگ چندین نفر بر اثر شکنجه بوده‏ایم. با توجه به اینکه مولوی عبدالحمید رهبر مذهبی اهل تسنن استان که از اعتباری بین سنی‏های ایران و منطقه برخوردار است از ایل شه‏بخش است این بی توجهی و زیر فشار قرار دادن ایل شه‏بخش به نوعی فشار مضاعفی است بر این رهبر مذهبی. احضار پیاپی مولوی عبدالمجید تنها روحانی وبلاگنویس به دادگاه روحانیت که هم از ایل شه‏بخش و هم از نزدیکان مولوی عبدالحمید است نشان دیگری از سیاستهای غلط اما درجریان نظام در منطقه است. در حالی که در حملات چند روز گذشته تعداد بیشتری از جوانان این ایل دستگیر شده‏اند نظام دو روز قبل جنازه حسین شه‏بخش را که برای بیش از سه هفته در اختیار داشت به ریش سپیدان محلی سپرد. سیدمحمد شه‏بخش پدر مقتول و عمویش قبلاً به دست نظام کشته شده بودند.

از آنجایی که ایل شه‏بخش سابقه تاریخی‏ای در شورش بر علیه ظلم و زور را دارد این احتمال می‏رود که باند نظامی رئیس جمهور کودتا، قصد داشته باشد با راه انداختن تصنعی یک شورش شرایط دستگیری و اعدامهای دسته‏جمعی را بدون دغدغه متهم شدن به نسل کشی در بلوچستان فراهم آورد.

از فعالان حقوق بشر و دوستان وبلاگنویس درخواست دارم در شرایط بحرانی بلوچستان، از نزدیک مسائل این منطقه را زیر نظر داشته باشند و اجازه ندهند تا رژیم با بزرگ کردن مسئله تروریست در این منطقه، توجه جهانیان را از بحران سیاسی‏ای که دچار آن است به سمتی که می‏خواهد بکشاند و جنبش آزادیخواهی مردم ایران را به صفحات درونی نشریات جهان و فراموشی اذهان سوق دهد.


4 Responses to “ادامه کشتار در ایل شه‏بخش”

  1. Abdol-Qader Balouch says:

    دوست عزیز ناشناس لطفاً کامنتتان را به حفظ مفهوم با ادبیات مناسبتری بنویسید و از تعمیم آن به افراد دیگری که امکان دفاع ندارند خود داری بفرماییید.

  2. Anonymous says:

    شمي دست درد مکنته باز هم بنويسيت

    اداناهم بچاريت خوبين چيزي نوشتگي

    http://www.blognevesht.ir/1387/06/12/feedburner-instruction/

  3. دفترها says:

    این دوست شما روزی چندین بار از خدا برای اعدام ها تشکر میکنه؟ !
    این چه دینیه که اجازه درست فکر کردن رو نمیده؟
    مثبت فکر کردن با اطمینان به دشمن دو بحث متفاوته.

    اصلا همه اش تقصیر این دوست ما عبد القادره که در جائی که همه دوستانش و فامیل هاش رو اعدام و زندانی میکردند باید میرفت تو حمام و بعد از نظافت تکرار میکرد که از هیچکس نمیترسه و هیچ اتفاقی هم نمیافته !
    حالا اگه افتاد هم افتاد …بعدا این آقای ناشناس میاد میگه چون این عبدالقادر ما دعای غسل رو درست نخونده بود اعدام شد!!

    جناب ناشناس این دعای شما منو یاد کولی میاندازه که چون هفته پیش بهش پول ندادم گفت : برو که بخت تو رو با دم خر میبندم و تا ٤۰ سالگی ازدواج نخواهی کرد! (البته دعای خیر کرده)

    من به شما اکیدا توصیه میکنم که خودت سری به روانشناس بزنی و بدون چاره اندیشی بهتر از دعا و ورد خوندنه.

  4. Anonymous says:

    برای دوستی که از اعدام ميترسد!
    هموطن عزيز جنايات جمهوری نکبتبار اسلامی با اين اعدامها وحشت آفرينی ميکند و اعدامهای در ملا عام برای آنانی که به تماشای جان کندن کسی به دست پائينتر از ددان ميروند بسيار خطرناک است بخصوص برای کودکان و نوجوانان! و کسائی که طرفدار اين رژيم هستند دگر اينجا را نميبيند پنداری در قفس شير بايد زندگی کنيد! پدران و مادران بايد با کودکان خود حرف و به آنها اطمينان دهند که حتی اگر لولو (خامنه اي) واقعيست آنها هميشه در کنارشان خواهند بود. دوستم ذرتشت بزرگ ميگفت پندار نيک، کردار نيک و گفتار نيک بر هر انسانی واجب است. حال تمام مريضيها و خستگيهای ما به پندار نيک وابسته است. آنچه فکر کنی اتفاق ميافتد و خودت را در شرايطی قرار ميدی که اين اتفاق بيافتد. بايد در حمام در پايان نظافتت به خود تکرار کنی که من از هيچکس نميترسم و اين اتفاق نميافتد خدا از من حمايت ميکند روز و شب من پيشرفتم چشمگير است و خانواده ام از پيشرفت من خرسند است. من از تو متشکرم ای خدا برای عنايتت. بايد در روز چند بار تکرار کنی و بدانی اگر 7مليون ايرانی فرار کرد ترس از اعدام و زندان بود.
    اگر شنيده باشيد ميگن اين حرف را نزن و گرنه مرغ آمين ميگه آمين! حالا که متوجه ميشيد که هر فکری کنيم امکان داره اتفاق بيافته شبی را درذهنتان مجسم کنيد که اين رژيم سقوط ميکند و ما در خيابانها ميرقصيم. ببينيد اروپائيها برای بهتر زيستن چکار ميکنند ما مردم بدبخت از حملۀ انتحاری دم ميزنيم. اسلام بر عکس دگر اديان به ما راه بهتر زيستن را نشان نميدهد ولی شهيد شدن را نشان ميدهد. آيا آنانی که با بمب کودکان را ناقص ميکنند نزد خدا عزيزند ؟مگر خدا اهريمن باشد! حال به ذرتشت فکر کنيد که از تمام پيامبران بالاتر بود. غربيها مها را و مسلمانان را انسانهای کينه ای مينامند که کينه خود يک مريضی است. دوستم ترست بجاست اگرذجوان هم باشی جامعۀ بديست ولی با خودت از پيشرفت و زيبائی بگو. تکرار کن من خوشبختم و هر روز با موفقيت پيش ميرم اگرراين فکر دوباره به سراغت آمد بزنش کنار و گرنه برو دکتر. همين که بيانش کردی بهت کمک ميکند. دست خدا همراهت.

Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!