Abdol Ghader Balouch – عبدالقادر بلوچ

Official blog of Abdol Ghader Balouch

نجات از صفحه آبی

October - 29 - 2008

بالاخره همانطور که دوستان حدس زده بودند کار به ریفرمت کشید. از توصیه گوشزد انگار دیر شده بود. ده پانزده تا داستان از خارستان بلوچ به لقاء‏البیلگیت پیوست و چندتا از داستانهای مهد کودک نیز. به تقلید از داستان شهبانو و فائزه مونیرو جان روانی‏پور داستان دکتر زهرا بنی یعقوب و دکتر کردان را نوشته بودم همراه نامه‏ای برای ایشان که نظر و اجازه‏اش را بخواهم. دلم برای آنها سوخت چون فکر می‏کردم خیلی جالب شده بودند… فکر نکنم هیچکدام جز داستانهای مهد کودک را بتوانم بازسازی کنم. بعضی نوشته‏ها حال و هوای خاصی می‏خواهد… البته حالا می‏شود کلی ادعا کرد: یک رمان و یکی دو مجموعه داستان هم از بین رفت! درست است که یوزف گوبلز گفته دروغ هر چه بزرگتر باشد… ولی انگار به قد و قواره آدم هم ربط پیدا می‏کند. و اما بعد، در این یک روز که من نبودم نزدیک بود دنیا را آب ببرد. مسئله کردان به مرحله حیثیتی کشید. حضرت رهبر یادش رفت که به احمدی نژاد چهار سال دیگر از ریاست جمهوری را بخشیده بود حالا دادش در آمده از تبلیغات زود به هنگام انتخابات. حق هم دارد باید انتخابات بیت رهبری به مرحله نهایی برسد آنگاه رعایا حق حرف زدن دارند.
این بحران اقتصادی هم که رهبران نظام آنرا گوشمالی الهی تعریف کردند زد به بورس تهران و خورد به کمر نظام. نفت دارد می‏رسد به بشکه‏ای پنجاه دلار. طبیعی است که حالا خاتمی هم از خیر گفتگوی تمدنها بگذرد و علاقه چندانی به کاندیدا شدن نداشته باشد. خود چناب پرزیدنت هم که سرما خورده‏اند لذا احتمال دارد کاندیدا نشوند. این «گوشمالی الهی» چنانچه کمی بیشتر ادامه پیدا کند همه‏ی دانه درشتها کنار خواهند کشید و هیچ بعید نیست که نظام بر دکتر کردان واجب شرعی کند که خودش را کاندیدا کند.


Leave a Reply



VIDEO

************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** ************* ************ *********** *************

TAG CLOUD

Activate the Wp-cumulus plugin to see the flash tag clouds!

There is something about me..

    Activate the Flickrss plugin to see the image thumbnails!